2010-01-10

Jag minns...

...när Jöfelt lovade (dyrt och heligt, det hör till) att alltid lyssna på Self Esteem med Offspring innan han gick ut på lokal. Man kan skratta åt det idag och jag tror faktiskt att jag skrattade redan då, men det finns ändå någonting verkligt fint med sådana där löften som ges i ungdomens gröna dagar och som naturligtvis inte håller längre än nästa vecka i bästa fall.

Jag gillar låten nedan sjukt mycket, men det jag tycker bäst om är nog fasen ljussättningen och kameraarbetet. Det är verkligen bra, både Mattias och Amanda ser så fantastiskt vackra ut. I min värld är det väldigt, väldigt professionellt. Jag lovar dock inte att titta på den innan varje glas rödvin.





Det är ju så pretentiöst att vissa säkert får rysningar, men jag tycker att de kommer undan med det. Det är aldrig fel att slå sönder en gitarr och vem kan motstå gravallvarliga miner? Lägg speciellt märke till slutsekunderna när de går mot varandra innan ljuset försvinner. Ja, jag vet, jag vet, men ändå! Släpp loss.

0 kommentarer: