2008-01-10

School of Rock


Det är skönt att ha en dotter med rock 'n' roll i blodet, hon är sjuk idag, men hade ingenting emot att titta på TV4 när de visade, den egentligen ganska tveksamma, School of Rock med Jack Black. Hon har ju en viss fablesse för Mustasch också, tror att det kan bli något riktigt stort av den tjejen!

Jag noterar att Bristol Zoo har lyckats föda fram en mycket ovanlig lemur. Jag har för mig att det var ett ganska sunkigt stads-zoo av Köpenhamnsk stil (tänk: betong), men kul för dem. Lemurer är ganska sköna djur, dessutom låter ordet vackert på engelska.

Jag tittade 10 minuter på Grammis-galan igår, tråkigt och förutsägbart för det mesta. Under något av Kents tacktal uttryckte de ett tack till alla som gillade dem och alla som hatade dem varpå Petter ställde sig upp och sträckte armarna i vädret. Jag förutsätter att han tillhör den senare skaran, men det känns mest lite löjligt från vpower-mannen. Ingenting slår när Popsicle hoppades att Arvingarna skulle förolyckas i en bussolycka, det är Rock 'n' Roll!

Det bästa med att vara hemma med lilltjejen är att jag slipper lyssna på The Cure, bara det gör mig uppåt. Jag hoppas att Danne väljer en bättre artist som veckans artist nästa vecka.

0 kommentarer: